Imorse sydde jag färdigt mössa nr 2 i en syskonbeställning från en kompis :) Detta tyget blev riktigt bra som mössa tycker jag . Å snabbt gick det med nya overlocken med. Utklippt och ihopsydd på ca 10 minuter.
Annars har dagen bestått av att packa cellofanpåsar med påskgodis till beställningar på Godishuset i Jönköping, heeeela dagen lååååång :) Å imon kör vi igen :) Älskar att jobba där å framförallt under påsken. Men på torsdag efter jobbet så blir det att lägga sig i soffan med fötterna i högläge och ett glas vin i handen för då lär jag vara trött.
Imorgon kl. 9 ska jag möta upp 2 tjejer till för att lämna över kläder och mössor som är virkade och sydda till Neonatal avdelningen på ryhov här i jönköping. Bild på kläderna kommer framöver :)
I helgen är det påsk å på lördag, efter lite jobb på ohlssons tyger, så blir det att grilla lite. Ska försöka hinna sy ihop en mössa med som är på beställning.
Här kommer bild på de två mössorna som Alexander och Olle ska ha.
tisdag 26 mars 2013
måndag 25 mars 2013
Melvin - pojken utan armar
Har varit med på en insamling via sysidan på Facebook. Det var en underbar tjej som tog intiativ till att sy ihop lite kläder till 6 mån gamla Melvin. Melvin föddes utan ärmar ( du kan läsa mer om detta på mammans blogg www.mittmirakel.se När han har långärmade bodys så hänger armarna på plagget och är i vägen och har han kortärmad så blir det ju ett hål in vid varje axel som gör att han fryser. Vi blev ett 30-tal tjejer som sydde vilket resulterade i ca 60 olika plagg till Melvin och även några stycken till hans storebror :) det är så härlig känsla när man kan hjälpa någon annan, när man kan göra något som är ett nöje för en själv men som betyder så mycket för nån annan :)
I torsdags lämnades allt över till Melvins mamma. Hon blev jätteöverraskad och glad. Även överlämnandet kan ni läsa om på henne blogg.
I torsdags lämnades allt över till Melvins mamma. Hon blev jätteöverraskad och glad. Även överlämnandet kan ni läsa om på henne blogg.
![]() |
| Body i stl.68 |
![]() |
| Body i stl. 92 |
![]() |
| Utklippt men inte ihopsydd |
![]() |
| Här är alla kläderna som lämnades över till Melvin och hans storebror :) |
söndag 24 mars 2013
Min fina OL
Nu är min fina Overlockmaskin här :) beställde i söndags från SMD i England och i torsdags kom den :) snabb leverans fri frakt och många tillbehör för endast 2000:- :) lycklig? JA!!!
Jag har hunnit testsy lite grann och är kanonnöjd. Snabb är den absolut och eftersom den skär kanterna på plagget samtidigt som den syr ihop så blir sömmen jätteroligt :) nu är det ordentligt med jobb denna veckan men sen ska jag sy ihop lite bebisvantar, dregglisar, mössor samt sommarkläder till barnen så det lär nog bli lite bilder efter påsk :)
Höll ju på att glömma... Mina nya namnlappar har kommit oxå :)
Jag har hunnit testsy lite grann och är kanonnöjd. Snabb är den absolut och eftersom den skär kanterna på plagget samtidigt som den syr ihop så blir sömmen jätteroligt :) nu är det ordentligt med jobb denna veckan men sen ska jag sy ihop lite bebisvantar, dregglisar, mössor samt sommarkläder till barnen så det lär nog bli lite bilder efter påsk :)
Höll ju på att glömma... Mina nya namnlappar har kommit oxå :)
tisdag 19 mars 2013
Ta till vara på spillet
Har igår kväll och idag suttit å klippt i mina spillbitar. Det var ganska mycket spill som hamnat på hög. Det fick bli prematurmössor som ska till länssjukhuset ryhov i Jönköping och dregglisar & bebisvantar i stl.0-6 mån. Nu ska det bara inhandlas lite Fleece och invänta mina nya namnetiketter från 3exter och min nya Overlock. Sen ska allt sys ihop :) nu blir det nog att klippa ut lite mössor med innan det är dags att slänga i sig lite mat och sen åka å jobba.
![]() |
| 1 Par prematurbyxor, 4 par prematurmössor, 5 par dregglisar och 16 par bebisvantar :) |
![]() |
| Dregglisar i stl. 0-6 mån. |
![]() |
| Bebisvante utan tumme i stl.0-6 mån |
![]() |
| En underbar hög med tillvarataget spill :) |
torsdag 14 mars 2013
Döskallar och sommarklänning
Mitt tyg som jag vann på tradera har kommit hem :) Har suktat efter detta en stund och nu är det hemma. Detta ska bli egosömnad till mig själv, ett linne till sommaren. Tycker tyget är såååå snyggt!
Har jobbat mycket sista tiden men har ändå de senaste 2 dagarna fått till lite sytid så idag på morgonen sydde jag färdigt denna underbara klänning i stl.68
Blev riktigt nöjd med fållsömmen i nederkant på klänningen. Trådfärgen fick bli limegrön denna gången.
Har jobbat mycket sista tiden men har ändå de senaste 2 dagarna fått till lite sytid så idag på morgonen sydde jag färdigt denna underbara klänning i stl.68
![]() |
| Klänning i stl.68 med ficka på magen. Till Salu för 150:- |
Blev riktigt nöjd med fållsömmen i nederkant på klänningen. Trådfärgen fick bli limegrön denna gången.
onsdag 6 mars 2013
Mössor
Här kommer en bild på mössan som Izak fick i födelsedagspresent igår. Härliga Äpplen :) Grannen ville ha en med så det ska fixas!
Min syssling var även inne på jobbet idag och hämtade 3 mössor som jag sytt till hennes söta barn :) Dem blev jätteglada och det glädjer mig :)
Och sist, men inte minst, så har Micaels brors mössa blivit klar. Han säljer verktyg på ett företag som heter
P & T Verktyg och vad passar då bättre än en verktygsmössa :)
Har ju även fått en beställning av en kompis på 2 stycken mössor till 2 bröder i det härliga retrotyget med elefanter på. Så dem ska sys framöver imellan alla jobbdagar :)
Min syssling var även inne på jobbet idag och hämtade 3 mössor som jag sytt till hennes söta barn :) Dem blev jätteglada och det glädjer mig :)
Och sist, men inte minst, så har Micaels brors mössa blivit klar. Han säljer verktyg på ett företag som heter
P & T Verktyg och vad passar då bättre än en verktygsmössa :)
Har ju även fått en beställning av en kompis på 2 stycken mössor till 2 bröder i det härliga retrotyget med elefanter på. Så dem ska sys framöver imellan alla jobbdagar :)
tisdag 5 mars 2013
Idag fyller Izak 2 år! Tiden går sååå fort... Han har fått både sång och presenter på morgonen och blev nog mest nöjd med sin "gungbräda" och traktor med släp :)
Han fick även lite nya badleksaker och såklart något hemsytt, en mössa som Storasyster Emma valt tyg till. Blå/grå med gröna äpplen till en äppeltokig pojk. Ni kan skymta halva mössan på ena bilden.
Kommer inte bli någon jätteuppdatering här nu innan påsk då jag jobbar 6 dagar/vecka tills påsken är över. Det ska bli riktigt roligt. 2 dar i veckan i stort sett så håller jag till på Ohlssons Tyger inne i stan och de andra dagarna är det Godishuset som gäller med massa försäljning av påskgodis och påskägg :)
Bjuder på lite bilder på födelsedagsbarnet.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



















