tisdag 4 mars 2014

sjukdomar i veckorna sju :(

Lite dålig uppdatering här men vi är inne på sjunde veckan med sjukdommar :( å inte nog med det nu har dessutom mina visdomständer börjat bråka rejält.  Drog ut 1 igår men har fortfarande kvar en enorm smärta i underkäken som går ner i halsen och upp mot huvudet så det blir en omgång till till tandläkren idag.  Får se om det räcker att spola och sätta en tamponad eller om de behöver dra ut en till :/

Har ändå sytt lite grann sen sist...

Testade att sy en singoallaklänning till Emma av micaels gamla skjorta.  Den blev helt ok även om inte Emma godkände den :)


Det här även sytts en ny gardin till Izaks rum.



2 små Bodies har det blivit med.
Stjärnbody med stjärnknappar från L.E Knappar. 


Body med sniglar.  Var från början en snuttefilt. 

Och lite tshirtar till Izak inför våren och sommaren. 



torsdag 20 februari 2014

välkommen till världen lilla du!

Äntligen är hon här :) bästa vännens lilla bubbla visade sig vara en liten alla ❤ans dag prinsessa.


HottiTotta kläder kom på redan på bb men det blir att sy resten i större storlekar då lilla sessan var 53cm och lär växa ur de första ganska snart.


Har blivit lite sytt de senare dagarna :)

Body i tummelisa tyg. 

Klänning i stjärntyg. 

En klänning i uggletyg. 

En napphållare. 

Och en liten snuttefilt. 


Nu längtar jag tills alla förkylningar och sjukdomar är borta så jag kan få träffa denna lilla underbara tjej och hennes fantastiska mamma ❤❤❤

måndag 10 februari 2014

äntligen... tror jag ;)

Nu har jag äntligen fått till ett mössmönster som jag är riktigt nöjd med :) nu ska det bara ritas upp i alla storlekar också.





Vad tycker du?

söndag 9 februari 2014

Välkomna in på min försäljningssida :)

Jag har nu öppnat en egen liten "butik" hos Jabbo.se där jag kan sälja sånt som jag sytt som inte används hemma eller ges bort. Ni hittar mig här :)

Jag testar en liten stund så får jag utvärdera sen vad jag tycker om det. Sidan var iaf smidig att arbeta med.



måndag 3 februari 2014

små små tossor

Testade något nytt igår och idag :) alltid lika roligt.  Igår ritade jag mönster och klippte ut i tyg och idag syddes de ihop.  Ett par små tossor i nyföddstorlek.

De är fodrade med ett gosigt tyg som jag hittade här hemma i tygskåpet.  Å när dessa överlämnas till sin ägare hoppas jag att ägaren (som nu är på övertid) har kommit ut från sin mammas mage...  En envis liten bubbla som vill vara kvar i värmen....

Igår sydde jag även en test-dregglis i lite större modell till en tjej med speciella behov.  Passar den i storlek så blir det fler annars så får jag göra om mönstret lite först.



Nu blir det ingen mer sömnad idag för så fort sonen slutat gå upp ur sängen så är det dags för ett par avsnitt av serien walking dead :)

söndag 19 januari 2014

byxor att växa i

Har gjort nytt byxmönster till izak då jag ville ha ett par byxor som sitter lite pösigare om benen och som han kan ha och växa lite i. Ev får jag byta midjemudden om några månader då den kanske blir för smal men längden komner hänga med länge. Dessa är sydda i 2 olika tyger då jag inte hade tillräckligt mycket av det enfärgade. Älskar tyget med husvagnar på. Jag har även klippt ut 1 par till i vampyrtyg.


Eller...klippt har jag ju inte gjort. Jag har använt mkn nya skärmatta och rullkniv till att skära ut istället :)


Såhär blev byxorna på. Bortse gärna från den nerdregglade tshirten ;)




Vi har under helgen även blivit klara med renoveringen i Emmas rum. Det blev jättebra och både vi och hon är kanonnöjda.




Åså lite bilder till på lite kläder som är överlämnade till bästa vännens lill* bubbla. Nu hoppas vi bara att bubblan kikar ut snart med. Bara 1,5 veckor kvar till beräknat :)



Nu är det snart dafs att lägga barnen och sen blir det att krypa ner i soffan framflr Walking dead och tycka synd om mig själv pga feber, halsont, förkylning och huvudvärk.....

lördag 4 januari 2014

Ännu ett nyföddset


Har sytt ännu ett nyföddset sen sist, denna gång i blått.


Å detta set (precis som de andra bebiskläderna som blivit sydda den senaste tiden) är till bubblan i min bästa vän mage. Nu är det knappt 4 veckor kvar tills bubblan är beräknad å vi längtar som tusan. 


Vi har även varit på Ikea å köpt en garderob till alla tyger och sysaker. Å trots att den är över 2 meter hög och 1 meter bred så får inte mina mönster plats i dagsläget. 


Ett till provhuvud har hittat hem med :)  denna gång i barnstorlek. 



Nu e de dags att köra sig iordning och åka ner till färgaffären för att kolla på tapeter till dotterns rum som ska göras iordning.