tisdag 29 januari 2013

Dregglisar

Nu har jag fått önskemål och även sytt upp vinstmössan :) lila med troll blev det.

Har även knåpat ihop 2 dregglisar idag i 2 olika storlekar. Nu behöver de bara knappar med. Men det blir inte mer sytt idag. Både jag å mannen har åkt på feber och det är nu dags att hämta hem 2 huliganer från dagis. Hoppas dem är extra snälla mot oss ikväll ;)





måndag 28 januari 2013

Mysig kudde

Idag är Emma hemma efter att ha haft ordentligt med feber igår. Vi plockade ut lite spillbitar bland tygerna och knåpade ihop en gosig kudde tillsammans :) nu är det lite middagsvila så får vi se vad som blir sytt i eftermiddag. Har en beställning att fortsätta med men ingen idé förräns jag fått hem mina nya tryckknappar från 3exter.



fredag 25 januari 2013

torsdag 24 januari 2013

Vinn en mössa!

VINN EN MÖSSA!

Nu har denna blogg haft mer än 1000 visningar sen den 1 Januari i år när den startades. Detta firar jag genom att ge bort en mössa i valfritt tyg. Jag kommer maila bild på de tyger som finns att välja på till den som vinner mössan. 

Vill DU vara med?

Skriv isf en kommentar under Vinn En Mössa-fliken här ovanför. Imorgon mellan kl. 13-14 kommer jag, med hjälp av slumpgeneraton, www.slump.nu, plocka fram en vinnare :) Det är alltså slumpen som avgör så alla har lika stor chans att vinna!

Lycka Till :)

Nu ska vi fira :)

Just i detta nu så har min blogg visats 1000 gånger :) Det ska vi fira!!

Jag kommer att ha en utlottning på min facebooksida. Håller på att knåpa på vad vinsten ska vara så återkommer om det under dagen på facebook så välkomna in där :)

Nu ska det sys mössor!

onsdag 23 januari 2013

Beställning på troll

Här är resultatet på byxor och tröja i stl. 68. Lång mudd som går att vika ner för att kunna använda dem lite längre tid. Nu ska jag bara sy färdigt ett par byxor i härligt randigt så är denna beställning klar att lämna över.


Tjock skogsgrön trikå med svarta troll och vita muddar.

tisdag 22 januari 2013

Söta små troll och REA

Har idag varit i inte mindre än 2 tygaffären. Var mäkta stolt när jag kom ut ur första och bara hade handlat det jag tänkt :) enfärgat och mudd. Men jag ville ha lite tunn Fleece eller flanell också för att kunna ha på baksidan av dregglisar så det blev även en sväng till Ohlssons tyger i stan (Jönköping). Hmm... REA!!! 99:- för mönstrad Jersey så kunde inte riiiiktigt låta bli... Fick bli 0.7 meter fiskenben, 0.5 meter svart med lime prickar och en mudd som passar till. Jaja... De var ju iaf rea :)


                            

Igår började jag göra nya mönster för muddbyxor. Insåg när jag klippt ut i tyget att stl.68 blev alldeles för kort vid rumpan så det var bara att göra om. Gjorde nytt mönster och håller nu på med byxorna :) de som blev för små gick en liten förvandling och fick bli i stl. 56 istället. Dessa finns nu till salu för 100:-



Byxor i tjock trikå med troll på. 
Storlek 56
100:-