söndag 29 september 2013
onsdag 25 september 2013
Senaste tidens sömnad
Har hunnit bli lite sytt sen sist så här kommer en sammanfattning med bilder.
En body i stl.50 till min kompis kommande bebis (de nästkommande bebisplaggen är oxå till henne :) )
2 par byxor som passar till Bodyn.
En body i stl. 56/62
Micaels slitna jeans fick bli ett par nya muddjeans till Emma. Hjärtat på knät fick dölja ett hål.
Livebild på jeansen. Även Iraks kläder är sydda av mig.
Leggins till Emma. 5 par till ligger å väntar på att bli fållade i bensluten.
Och sist men inte minst en gosig liten filt till nyfödd. Inspiration hittade jag här och gjorde sen efter egna mått.
http://idasmirakel.vimedbarn.se/sy-din-egen-babywrap-filt/
måndag 26 augusti 2013
Avslappning vid havet och höstens mössor
Denna helg har spenderats på varbergs kurort med jobbet. Vädret har varit kanon hela helgen :) i fredags när vi kom fram blev det en sväng ner till havet och lägga sig på stranden. Var så skönt att ligga där och njuta av lugnet och bara ha sig själv att tänka på. På kvällen fick vi fördrink och 3 rätters middag. Satte oss sen utomhus och tog några drinkar. Satt i sommarklänning ända till kl 24 utan att frysa, underbart!!
I lördags var det dags för behandlingar. Fotbehandling och ansiktsbehandling, 80 min på varje. Slapp i poolen, ångbastun och hängmattan fick det oxå bli innan det var dags för 3 rätters igen på kvällen.
I söndags tog jag det också lugnt, låg och sov utomhus i en fatboy ( stor saccosäck) och efter lunchen åkte vi hemåt igen. Utvilade och avslappnade å redo för hösten och vintern :)
Väl hemma startades symaskinerna :) det är dags att göra lite mössor inför hösten. De kommer att läggas ut både här och på Facebook, www.facebook.se/hottitottasyr
onsdag 21 augusti 2013
Ritar mössmönster
Vill få riktig ordning på mina mössmönster så igår satte jag mig och började rita lite nya modeller. Hann sy upp en provversion (i prematurstorlek) men vet inte riktigt vad jag tycker... Är nog inte helt nöjd.
Vad tycker ni?
torsdag 15 augusti 2013
Izak älskar apor
Fick igår hem nyaste ottobre samt ett extra nummer (6/2012) som jag valt själv i välkomstpresent då jag startat en prenumeration hos dem. Izak ville givetvis inte ligga still i sin säng på kvällen så hans mamma fick sy. Efter drygt 1 timmes envishet gav han upp å jag fick äntligen sätta mig vid symaskinerna och här är resultatet.
En tröja i stl 86/92 med apor på. Mönster från ottobre 6/2012. Tyget är köpt på tygsamlarna på Facebook.
onsdag 14 augusti 2013
Flodhästklänning
Sydde ihop en ny klänning till Emma igårkväll. Höll på att misslyckas fullständigt men räddade upp det med en mudd i midjan å Emma älskade den :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






















