tisdag 3 juni 2014

dålig uppdatering

Dålig uppdatering har det blivit här men så är det i livet ibland :) jobbar på veckorna och är i husvagnen på helgerna.  Idag är det vab med febrig son som gäller så då passar jag på att göra ett inlägg här med :)

Har precis sytt klart en klänning i stl.  74. Denna ska en jobbarkompis få som i sin tur ska ge bort den i doppresent. Pimpade den med en våffelsöm i varje sida.  Funderar på att slänga ihop en dregglis å skicka med också bara för att jag tycker det är kul :)



Har även sytt och lämnat över en klänning i stl. 68 till söta Elin 



Om drygt 3 veckor tar vi med oss husvagnen å drar ner till värmen i Kroatien. Då behövs kortbyxor! Har klippt av för korta mjukisbyxor till izak och sytt om dem samt sytt lite nytt med. 




Några tshirts har det blivit med...



  


Och en klänning till Emma


Bjuder även på en bild på Emma å söta Elin från när Elin å Alexandra var här å mös :) 




torsdag 10 april 2014

påsken på intåg!

Nu är påsken på intåg och jobbar man i godisbutik som jag så innebär det att det är den stressigaste tiden på hela året.  Så just nu blir det inte mycket sytt. Just nu är det mest sånt här som gäller ;)




Å helgerna spenderar vi i vårar andra hem,  husvagnen :) 

               

Lite sytt har det blivit sen sist iaf. En klänning till Emma och en mössa till hennes bästa vän Nowa som bor granne med campingen där vi spenderar helgerna.  Så här mysigt hade vi tillsammans med Nowa i lördags.

Izak, Nowa och Emma äter glass i hamnen i Hjo 
Och såhär blev Emmas klänning och Nowas mössa.

           

Dags att lägga barnen så vi kan slappa  i soffan sen.


måndag 17 mars 2014

Testar Etsy

Testade att lägga upp butik på jabbo.se men har bestämt mig för att köra på etsy  istället. Har bara hunnit lägga in 2 plagg änsålänge men fler kommer i veckan.

Ni hittar min "butik"  här.

Välkomna in :)

söndag 16 mars 2014

Body till salu

Sydde idag klart 2 stycken bodysar. Eftersom jag inte har någon i närheten som har en liten kille så läggs dessa ut till försäljning.

Body i stl. 56
199:- + ev. Frakt ( 12:- )

Body i stl. 56
199:- + ev. Frakt ( 12:- )



-------------------------------------------------------------------

Skulle igår göra lite längre shorts, så kallade knickers,  till barnen.  Men det blev en liten tankevurpa så Izaks storlek i tyget som Emma skulle ha.  Men jag sydde klart dem och la ut dem till försäljning istället.  Blev riktigt glad när det inte tog mer än 10min tills de var sålda :) grundmönstret är från nya boken heilt spesiell og jubel men som vanligt kan jag inte göra helt efter klara mönster utan måste göra lite eget av det med.

Knickers i stl 86/92 ( mer åt 92 )
SÅLDA


lördag 15 mars 2014

Lilla Elin ❤

Nu har jag äntligen fått träffa lilla Elin (å hennes mamma såklart)

Hon är sååå söt och go.
 
               
Lämnade över lite godis till mamman å pappan och Elin fick kläder.  Vissa har ni sett redan men då kommer de här igen.





 












Å sist men inte minst en nysydd HottiTotta mössa som passade perfekt :) 



TACK Alex för den goda maten,  sällskapet och att jag fick komma å goda med din underbara dotter ❤


 -------------------------------------------------------------------

Har sytt en mössa till izak med.  Han gjorde en beställning på verktygsmössa så det fixade vi :)






 Idag blir det att sy något ur min nya bok



 Och sen ska vi även städa och packa husvagnen för nu börjar säsongen.  Nästa helg drar vi till billingens camping i Skövde :)





tisdag 11 mars 2014

lite återbruk

Idag ska jag äntligen jobba igen :) har varit hemma 1 vecka nu med smärtan from hell efter att i tisdags fått dra ut visdomstand nr 2. En rejäl inflammation på det med så har inte orkat göra särskilt mycket under denna tid.  Nu har iaf antibiotikan börjat göra sitt jobb så idag blir det jobb men kommer få ta med mig alvedon å ipren då smärtan inte har gett sig helt.

Igår blev det iaf lite enkel sömnad. Dottern hade två tunikor som var för små så de fick bli kjolar istället och hon blev för en gångs skull jätte nöjd :)











Lite nya tyger har jag fått hem med.


Izak fyllde 3 år i onsdags så i helgen var släkten här och firade honom.  Han fick då en playmobil husvagn som han är helt salig över :) nu längtar vi bara till denna helgen för då ska vi hämta hem våran riktiga husvagn från vinterförvaringen :)


Till sist bjuder jag på en bild från igår på Izak i HottiTottakläder.