torsdag 25 april 2013

Olle till doktorn :(

Sydde igår morse ihop en mössa på beställning. 1cm kvar och jag, min klant, kör över en nål med min Olle :( kniven gick rakt av och maskinen låter inte glad på mig. Fick efter ett litet tag iaf tag i en kille i Falköping som reparerar och servar brothermaskiner. Han gjorde mig lite lyckligare när han talade om att jag kunde lämna in maskinen i klädaffären här i mullsjö så hade han en kille som skulle hämta upp den på kvällen. Snabbt å smidigt. Så nu är Olle hos doktorn och min "vanliga" maskin har fått jobba. Sydde klart mössan som ska till en tjej vars far-och morföräldrar kommer från Dalarna.

Köpte även nyaste numret av ottobre igår. Gillar ju igentligen inte att sy efter färdigs mönster men de hade så många bra mönster för sommargarderoben till barnen så kunde inte låta bli, igårkväll valde Emma en klänning i tidningen och sen tyg, håller på att sy ihop den nu så vi går se hur det blir. Gör inte helt efter beskrivning utan gör ändå på mitt sätt ;)

Liten bild på mössan:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar