fredag 28 juni 2013

Senaste tidens sömnad.


Har inte blivit mycket bloggande sista tiden men har ändå tagit mg tid på kvällarna att sy så här kommer lite av den senaste tidens sömnad. 


Har kommit fram till ett linnemönster till mig själv som jag är helnöjd med och som är lätt att variera i axelbredd och nacke :) 


Så 3 linnen till mig själv på kort tid har det blivit :) reminder till mig själv.... Klipp bort sömsmånen när du kantar armhål, blir lite tajt annars...


Ett par sommarleggins till söta Ebba.



Sommarklänning till Emma ( som hon faktiskt blev glad över, kräsna unge ;) )


Korta sommarleggins, som även funkar som kortbyxor, till Emma.


Och 2 par, skrynkliga, tshirts till Izak :)

Har även sytt present till kompisens nyfödda men bild på det kommer senare få jag inte har lämnat över det än. 

Håller just nu på med ytterligare en klänning till Emma och ska klippa ut minst 2 par shorts till Izak och sy ihop senast nästa vecka. Nu är det nämligen bara 8 dagar kvar tills vi kopplar på husvagnen och beger oss iväg för 2 veckor på semester i Kroatien :) 

Midsommar har vi ju firat med. Jag jobbade fram till halv tre så missade lunch och dans men fick iaf jordgubbar och grillat :) ett par kompisar med deras barn var med i husvagnen bredvid och Izak å deras Simon lekte sååå bra ihop :) 




1 kommentar:

  1. Döskallelinnet är ju asläckert! Och så himla smal du blivit (ännu mer än sist). Ha nu superskönt på semester. Jag är avundsjuk till tusen för värme och bad vore inte alls dumt. :)
    PoK

    SvaraRadera