söndag 25 januari 2015

prematursömnad och lite nya tyger på ingång.

Har fastnat lite i prematursömnaden igen. Det är så roligt att sy smått och kul att kunna hjälpa till att skänka till neonatalavdelningarna. Denna gång kommer det nog bli till insamlingen i Skövde.






Även skrållan har fått en liten dress i stl.44. 


Detta mönster är det en privatperson som har ritat och delat med sig av just för att det ska skänkas så dessa säljer jag inte av. Däremot har jag efter inspiration från denna dressen ritat ett eget mönster av heldress i stl. 50/56. Det ser ut så här 

Denna är till salu för 249:- + ev. Porto 
Har även ritat lite mönster på prematurbyxor stl.44.  3 olika modeller med lite finjusteringar. Dessa är nu på väg hem till en liten prinsessa för att provas å se vilken par som sitter bäst. Det kommer jag sen dela med mig av i sy prematurgruppen. 


Lite nya tyger är på väg hem med bla detta regnbågstyget från lilofant.se jag tycker det är helt underbart :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar