torsdag 15 augusti 2013

Izak älskar apor

Fick igår hem nyaste ottobre samt ett extra nummer (6/2012) som jag valt själv i välkomstpresent då jag startat en prenumeration hos dem. Izak ville givetvis inte ligga still i sin säng på kvällen så hans mamma fick sy. Efter drygt 1 timmes envishet gav han upp å jag fick äntligen sätta mig vid symaskinerna och här är resultatet. 

 
En tröja i stl 86/92 med apor på. Mönster från ottobre 6/2012. Tyget är köpt på tygsamlarna på Facebook. 

onsdag 14 augusti 2013

Flodhästklänning

Sydde ihop en ny klänning till Emma igårkväll. Höll på att misslyckas fullständigt men räddade upp det med en mudd i midjan å Emma älskade den :) 

måndag 12 augusti 2013

Tillbaka efter semestern

Då var semestern slut och jag går idag in på andra jobbveckan. Hösten kommer att komma snabbare än man snara så det är väl bäst att börja med barnens höstgarderober. En liten mjukstart blev det igår med 3 par byxor. 

 
Bruna med kronor på till Emma. De andra 2 är till Izak och de blåa är dessutom återbruk från min gamla tröja. 

Min kompis Martina fick en liten Tyra i mitten på juni och hon har också fått lite kläder i 2 omgångar :) 

Randiga byxor och body med äpplen och päron. 

Byxor, mössa och dregglis i pippityg. 

Byxor till Tyra och tshirt till storebror i tyget tjuv och polis från Lilofant Design

Det har även blivit lite mer sytt sen sist... 

Muddbyxor till Izak av mina gamla jeans.

Ooga booga tshirt till Izak. 

Avslutar med bild på Izaks nya säng. Spjälsängen är nu ett minne blott å bi har en stor pojk som sover i stor säng. Sängen är köpt på Ikea. 


fredag 28 juni 2013

Senaste tidens sömnad.


Har inte blivit mycket bloggande sista tiden men har ändå tagit mg tid på kvällarna att sy så här kommer lite av den senaste tidens sömnad. 


Har kommit fram till ett linnemönster till mig själv som jag är helnöjd med och som är lätt att variera i axelbredd och nacke :) 


Så 3 linnen till mig själv på kort tid har det blivit :) reminder till mig själv.... Klipp bort sömsmånen när du kantar armhål, blir lite tajt annars...


Ett par sommarleggins till söta Ebba.



Sommarklänning till Emma ( som hon faktiskt blev glad över, kräsna unge ;) )


Korta sommarleggins, som även funkar som kortbyxor, till Emma.


Och 2 par, skrynkliga, tshirts till Izak :)

Har även sytt present till kompisens nyfödda men bild på det kommer senare få jag inte har lämnat över det än. 

Håller just nu på med ytterligare en klänning till Emma och ska klippa ut minst 2 par shorts till Izak och sy ihop senast nästa vecka. Nu är det nämligen bara 8 dagar kvar tills vi kopplar på husvagnen och beger oss iväg för 2 veckor på semester i Kroatien :) 

Midsommar har vi ju firat med. Jag jobbade fram till halv tre så missade lunch och dans men fick iaf jordgubbar och grillat :) ett par kompisar med deras barn var med i husvagnen bredvid och Izak å deras Simon lekte sååå bra ihop :) 




torsdag 13 juni 2013

Midsommar

Då var Emmas midsommarklänning klar. Sydd i tunt och skönt bomullstyg. Tänkte inte på att det inte är stretchigt så fick bredda sidorna lite men blev väldigt nöjd till slut :) 


måndag 3 juni 2013

Bildbomb


En bildbomb på dagens sömnad. 1 kjol till Emma 



Tshirt och shorts till Izak i uggletyget 






En tshirt till Izak 


Och ett par shorts med stjärnor. Ibland e de bra å vabba :)