torsdag 20 februari 2014

välkommen till världen lilla du!

Äntligen är hon här :) bästa vännens lilla bubbla visade sig vara en liten alla ❤ans dag prinsessa.


HottiTotta kläder kom på redan på bb men det blir att sy resten i större storlekar då lilla sessan var 53cm och lär växa ur de första ganska snart.


Har blivit lite sytt de senare dagarna :)

Body i tummelisa tyg. 

Klänning i stjärntyg. 

En klänning i uggletyg. 

En napphållare. 

Och en liten snuttefilt. 


Nu längtar jag tills alla förkylningar och sjukdomar är borta så jag kan få träffa denna lilla underbara tjej och hennes fantastiska mamma ❤❤❤

måndag 10 februari 2014

äntligen... tror jag ;)

Nu har jag äntligen fått till ett mössmönster som jag är riktigt nöjd med :) nu ska det bara ritas upp i alla storlekar också.





Vad tycker du?

söndag 9 februari 2014

Välkomna in på min försäljningssida :)

Jag har nu öppnat en egen liten "butik" hos Jabbo.se där jag kan sälja sånt som jag sytt som inte används hemma eller ges bort. Ni hittar mig här :)

Jag testar en liten stund så får jag utvärdera sen vad jag tycker om det. Sidan var iaf smidig att arbeta med.



måndag 3 februari 2014

små små tossor

Testade något nytt igår och idag :) alltid lika roligt.  Igår ritade jag mönster och klippte ut i tyg och idag syddes de ihop.  Ett par små tossor i nyföddstorlek.

De är fodrade med ett gosigt tyg som jag hittade här hemma i tygskåpet.  Å när dessa överlämnas till sin ägare hoppas jag att ägaren (som nu är på övertid) har kommit ut från sin mammas mage...  En envis liten bubbla som vill vara kvar i värmen....

Igår sydde jag även en test-dregglis i lite större modell till en tjej med speciella behov.  Passar den i storlek så blir det fler annars så får jag göra om mönstret lite först.



Nu blir det ingen mer sömnad idag för så fort sonen slutat gå upp ur sängen så är det dags för ett par avsnitt av serien walking dead :)

söndag 19 januari 2014

byxor att växa i

Har gjort nytt byxmönster till izak då jag ville ha ett par byxor som sitter lite pösigare om benen och som han kan ha och växa lite i. Ev får jag byta midjemudden om några månader då den kanske blir för smal men längden komner hänga med länge. Dessa är sydda i 2 olika tyger då jag inte hade tillräckligt mycket av det enfärgade. Älskar tyget med husvagnar på. Jag har även klippt ut 1 par till i vampyrtyg.


Eller...klippt har jag ju inte gjort. Jag har använt mkn nya skärmatta och rullkniv till att skära ut istället :)


Såhär blev byxorna på. Bortse gärna från den nerdregglade tshirten ;)




Vi har under helgen även blivit klara med renoveringen i Emmas rum. Det blev jättebra och både vi och hon är kanonnöjda.




Åså lite bilder till på lite kläder som är överlämnade till bästa vännens lill* bubbla. Nu hoppas vi bara att bubblan kikar ut snart med. Bara 1,5 veckor kvar till beräknat :)



Nu är det snart dafs att lägga barnen och sen blir det att krypa ner i soffan framflr Walking dead och tycka synd om mig själv pga feber, halsont, förkylning och huvudvärk.....

lördag 4 januari 2014

Ännu ett nyföddset


Har sytt ännu ett nyföddset sen sist, denna gång i blått.


Å detta set (precis som de andra bebiskläderna som blivit sydda den senaste tiden) är till bubblan i min bästa vän mage. Nu är det knappt 4 veckor kvar tills bubblan är beräknad å vi längtar som tusan. 


Vi har även varit på Ikea å köpt en garderob till alla tyger och sysaker. Å trots att den är över 2 meter hög och 1 meter bred så får inte mina mönster plats i dagsläget. 


Ett till provhuvud har hittat hem med :)  denna gång i barnstorlek. 



Nu e de dags att köra sig iordning och åka ner till färgaffären för att kolla på tapeter till dotterns rum som ska göras iordning. 



torsdag 26 december 2013

God jul och gott nytt år!



Det var längesen jag gjorde en uppdatering här men det har varit mycket jobb senaste tiden och inte lika mycket sömnad. Idag har jag däremot blivit klar med ett set som jag började på igår å jag blev verkligen kanonnöjd :D

Så här såg det ut igårkväll
när mannen var iväg å träffade vänner å barnen sov. 

Och så här blev resultatet :) blev så nöjd så det lär bli
Fler såna här set i olika tyger.

 Imorgon ska jag ha egentid så det blir en sväng in till stan å träffa bästa vännen <3 och även se om det finns nån klipptid över för mitt slitna hår.  En sväng till ohlssons  tyger blir det med och kanske även till tygfabriken i Huskvarna.

Har övat på att sy dragkedjor med.  Denna modell kallas "susie" och kommer från www.pattydoo.de söker man på Youtube så finns det både mönster och instruktioner på hur man gör.


Har även fått hem ett provhuvud till mina mössor.  Denna är i damstorlekar men framöver kommer det även ett i barnstorlek. 


Dags att försöka få minsta huliganen i huset att ligga kvar i sin säng å sova sen blir det nog att klippa i lite tyg igen.

God fortsättning och gott nytt år till er alla!