tisdag 16 september 2014

Piratbody och GIMP

När jag klippte ut Izaks tröja inför dagisfotograferingen (se förra inlägget) så passade jag också på att klippa ut en body i stl. 62. Gjorde den likadan med pirattyg fram och bak och randiga ärmar.

Testade ny knäppningen denna gång dock. Förut när jag har gjort knäppning i raglansömen så har jag kört den ända ner till armhålan. Tycker dock att det har en tendens till att bli knöligt precis där så nu testade jag att sy ihop en bit först och bara kanta och ha knäppning halvvägs ner. Mycket bättre :)

Här kommer en bild på bodyn. (Den är i stl. 62 och kostar 199:- + ev. porto 14:- om man vill köpa )


Har nu ikväll suttit vid GIMP (bildredigeringsprogram) och försökt förstå hur man frilägger en bild... Tror nog jag lyckades ganska bra :)


Det blir att sitta med det programmet fler gånger men nu är det läggdags så man orkar upp till jobbet imon igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar