torsdag 11 september 2014

pirater på dagisfotograferingen

Idag hade Izak fotografering på dagis. Häromdagen kollade han i mitt tygskåp och fick se ett tyg med pirater. Det ville han absolut ha en tröja av så det fick det bli. Tänkte slänga ihop den igår, tycker det är rätt smidigt att sy tröjor. Tanken var att kanta den i halsen men då min vanliga symaskin bara bråkade när jag hade i tvillingnålen så gav jag till slut upp. Det fick bli mudd i halsen istället som jag sydde fast med overlocken.

Här är resultatet:




Funderar på att sätta mig å trilskas med maskinen igen då jag klippte ut en body i stl.62 i samma tyger å den behöver kantas...

Har inte visat Emmas senaste klänning och leggins här heller så bjuder på bild på dem med. Mönstret på klänningen är från boken Heilt spesiel og jubel med lite ändringar.




Stjärnknappar från LE Knappar





Har även fått hem mina nya storlekslappar. Jag blev kanonnöjd :)






Ne, dags att lägga barnen så får vi se om jag orkar fixa med symaskinen sen eller fastnar i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar