Igår var jag hemma med Izak. Han var febrig och geggig i ögat men blev piggare framåt eftermiddan. Detta gjorde ju att jag hann sy lite iaf :)
Först ut är en lekdress (tröjan under vägrade Izak att ta av vid provningen) fickorna gjorde jag lite större än på mönstret och knapplisten blev på fel håll men det är bara att göra rätt på nästa. Jag gillade denna så det kommer bli nån mer fast i annat tyg. På kvällen igår så slängde jag ihop ett par shorts, även dem till Izak, i ny modell. Båda mönstrens kommer från senaste ottobretidningen. Han får prova dem idag så hoppas jag att de passar. Nu e de dags att gå upp ur sängen, käka lite frukost och åka å jobba. Idag är Micael hemma med Izak och ikväll åker han till kusten och dyker, kommer hem på söndag igen. Jag är ledig med barnen imon, får se vad vi hittar på. På fredag är det jobb på ryfors, lördag jobb på Ohlssons och på kvällen vinkluns med mina Goa tjejer :) Emma å Izak följer med min mamma och Peter till husvagnen lör-sön så på söndag ska jag njuta av sovmorgon och sy en beställning på vantar, mössa och dregglis.
Ha en bra dag :)
onsdag 8 maj 2013
måndag 6 maj 2013
Hemma igen
Har nu hämtat hem min overlock igen :)
Har hunnit sy ihop lite byxor och en mössa i prematurstorlek och det har även blivit 2 par ugglebyxor till ett syskonpar. Alltihop är beställningar.
Kommer inte hinna sy lika mycket nu när jag, fr.o.m. Idag, jobbar heltid på ryfors konfektyrer i mullsjö och helgerna spenderas i husvagnen (utan symaskin) :)
Har hunnit sy ihop lite byxor och en mössa i prematurstorlek och det har även blivit 2 par ugglebyxor till ett syskonpar. Alltihop är beställningar.
Kommer inte hinna sy lika mycket nu när jag, fr.o.m. Idag, jobbar heltid på ryfors konfektyrer i mullsjö och helgerna spenderas i husvagnen (utan symaskin) :)
fredag 26 april 2013
Emmas eget val
Emma fick i förrgår välja modell på klänning och tyg själv. Jag fick sy och sätta knappar och hon blev jättenöjd med resultatet. Modellen är från senaste Ottobretidningen fast med lite småändringar. Gillar ju som sagt inte att sy efter mönster... eller jag gillar nog att sy efter mönster men inte färdiga beskrivningar så det slutar alltid med att jag gör på mitt eget sätt iaf :)
torsdag 25 april 2013
Olle till doktorn :(
Sydde igår morse ihop en mössa på beställning. 1cm kvar och jag, min klant, kör över en nål med min Olle :( kniven gick rakt av och maskinen låter inte glad på mig. Fick efter ett litet tag iaf tag i en kille i Falköping som reparerar och servar brothermaskiner. Han gjorde mig lite lyckligare när han talade om att jag kunde lämna in maskinen i klädaffären här i mullsjö så hade han en kille som skulle hämta upp den på kvällen. Snabbt å smidigt. Så nu är Olle hos doktorn och min "vanliga" maskin har fått jobba. Sydde klart mössan som ska till en tjej vars far-och morföräldrar kommer från Dalarna.
Köpte även nyaste numret av ottobre igår. Gillar ju igentligen inte att sy efter färdigs mönster men de hade så många bra mönster för sommargarderoben till barnen så kunde inte låta bli, igårkväll valde Emma en klänning i tidningen och sen tyg, håller på att sy ihop den nu så vi går se hur det blir. Gör inte helt efter beskrivning utan gör ändå på mitt sätt ;)
Liten bild på mössan:
Köpte även nyaste numret av ottobre igår. Gillar ju igentligen inte att sy efter färdigs mönster men de hade så många bra mönster för sommargarderoben till barnen så kunde inte låta bli, igårkväll valde Emma en klänning i tidningen och sen tyg, håller på att sy ihop den nu så vi går se hur det blir. Gör inte helt efter beskrivning utan gör ändå på mitt sätt ;)
Liten bild på mössan:
tisdag 16 april 2013
Rea på Ohlssons :)
Nu har Ohlssons tyger här i Jönköping sänkt sin trikå till 119:-/meter och vissa är till och med sänkta till 99:-/meter :) får nog bli en sväng dit innan jobbet på torsdag :)
måndag 8 april 2013
Uttråkad
Hemma med feber :( Inget kul alls. Köpte mig senaste ottobre women idag iaf för lite inspiration till egensömnad.
Hoppas på att vara lite piggare imon så man kanske kan få sy liiite iaf. Har 2 par shorts som behöver få på sig lite mudd så är de klara sen. Så i brist på annat så kan jag ju bjuda på bild på dem halvfärdiga shortsen iaf ;)
Nu fortsätter jag väl att ligga i soffan å surfa runt på olika sömnadsbloggar för ännu mer inspiration :)
Hoppas på att vara lite piggare imon så man kanske kan få sy liiite iaf. Har 2 par shorts som behöver få på sig lite mudd så är de klara sen. Så i brist på annat så kan jag ju bjuda på bild på dem halvfärdiga shortsen iaf ;)
![]() |
| Kortbyxor i vävt tyg, endast mudd som saknas. |
torsdag 4 april 2013
Lite kortärmat
Fortsättning på sommargarderoberna...
Tshirtar till Izak i full gång. De ser lite små ut i halsen innan de kommer på men när han har dem på sig så sitter de perfekt :)
Tshirtar till Izak i full gång. De ser lite små ut i halsen innan de kommer på men när han har dem på sig så sitter de perfekt :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











