söndag 17 augusti 2014

triss i byxor och klänning till Elin

Hade tänkt sy lite idag men det har blivit soffan den mesta tiden av dagen. Var på vinkluns med mina härliga tjejkompisar igår :) å kom inte i säng förräns vid 3 inatt å det är min kropp absolut inte van vid längre så idag har jag varit sååå trött. ( tack tjejer för en underbar kväll!!! Å Martina vi ser fram emot den utlovade kräftskivan på lördag ;) )
Å tack Helena för den goda maten!











Lilla Elin ( 6 månader nu ) lärde sig krypa igår så det passade ju bra att jag hade med mig en liten klänning till henne. En liten present för att hon är så duktig blev det ju då ;)

Fick hem min bandkantare som jag beställt från ebay häromdagen så ville testa den på klänningen. Å vilken lycka! Blir sååå fint och går mycket snabbare också. Jag har inget fäste för den på min symaskin utan har tejpat fast den istället å det funkar kalasbra.


Klänningen blev jättebra. Tyget är mästerkatten i stövlar och inköpt hos liandlo.





Jag har även sytt tre par byxor till till Izak nu inför hösten. 
Samma modell på alla tre då jag gillar att han kan växa i dem :) 





Ne, dags att lägga barnen sen blir det en film innan det är läggdags även för mig och Micael...e ju jobb imon igen...


söndag 3 augusti 2014

dags för långbyxor

Ja...inte riktigt än men måste ändå börja lite. Emma har kläder men izak har börjat växa ur sina byxor så nu är det dags att sätta igång med hösrgarderoben. 1 par byxor är klara och ytterligare 3 är på gång.

Jag gillar modellen på dessa byxor då man kan ha dem länge och växa i. Gör nu i stl. 98/104 så dem borde han inte växa ur förrän framåt nästa sommar.





torsdag 31 juli 2014

Star Star till Elin

Äntligen har symaskinerna kommit fram och sylusten hittat hit igen :)

I måndags var jag och mös med söta Elin och hennes underbara mamma ( och på kvällen fick vi sällskap av fantastiska Mariam också :) )

Jag ville ha med mig något nytt till Elin och kom på att jag hade mönstret till ottobres starstar.

Så här blev resultatet:

 










Den blev lite vågig i sidorna. Måste fixa med inställningarna på min overlock idag.

Igår klippte jag ut 1 par byxor till Izak så de ska sys ihop idag.
Imorgon får det nog bli ett besök till tygaffären och köpa lite olika collegetyger så jag kan få ihop lite fler långbyxor till izak inför höstterminen.

Nej, dags för lite frukost innan Emma och Izak har startat 3:dje världskriget på övervåningen...

fredag 25 juli 2014

semester

Har haft 4 veckors semester iväg med husvagnen i Kroatien så inget har blivit sytt på sista tiden men jag kan bjuda på några få bilder från semestern ( resten ligger i systemkameran)






tisdag 3 juni 2014

dålig uppdatering

Dålig uppdatering har det blivit här men så är det i livet ibland :) jobbar på veckorna och är i husvagnen på helgerna.  Idag är det vab med febrig son som gäller så då passar jag på att göra ett inlägg här med :)

Har precis sytt klart en klänning i stl.  74. Denna ska en jobbarkompis få som i sin tur ska ge bort den i doppresent. Pimpade den med en våffelsöm i varje sida.  Funderar på att slänga ihop en dregglis å skicka med också bara för att jag tycker det är kul :)



Har även sytt och lämnat över en klänning i stl. 68 till söta Elin 



Om drygt 3 veckor tar vi med oss husvagnen å drar ner till värmen i Kroatien. Då behövs kortbyxor! Har klippt av för korta mjukisbyxor till izak och sytt om dem samt sytt lite nytt med. 




Några tshirts har det blivit med...



  


Och en klänning till Emma


Bjuder även på en bild på Emma å söta Elin från när Elin å Alexandra var här å mös :) 




torsdag 10 april 2014

påsken på intåg!

Nu är påsken på intåg och jobbar man i godisbutik som jag så innebär det att det är den stressigaste tiden på hela året.  Så just nu blir det inte mycket sytt. Just nu är det mest sånt här som gäller ;)




Å helgerna spenderar vi i vårar andra hem,  husvagnen :) 

               

Lite sytt har det blivit sen sist iaf. En klänning till Emma och en mössa till hennes bästa vän Nowa som bor granne med campingen där vi spenderar helgerna.  Så här mysigt hade vi tillsammans med Nowa i lördags.

Izak, Nowa och Emma äter glass i hamnen i Hjo 
Och såhär blev Emmas klänning och Nowas mössa.

           

Dags att lägga barnen så vi kan slappa  i soffan sen.