måndag 11 februari 2013

Ego sömnad

Var så fruktansvärt uttråkad igår efter att ha haft sjukstuga i huset i över 3 veckor i stort sett. Hade inte ens motivation till att sy och då är det illa. Men jag tog mig i kragen och tänkte att kommer jag bara igång så blir det lite roligare.

Det fick bli lite egosömnad. Mönstret kommer från sykurser.se. Jag breddade minsta storleken lite men nästa gång ska jag bara bredda över kärlekshandtagen och låta det vara mindre vid bysten och midjan då det blev aningen stort där nu. Ska sy nåt linne till innan jag ska köpa tyget som jag verkligen vill ha ett linne i :)


Underbart tyg med häftiga dödskallar!

Bild på gårdagens linne kommer här.

Å ja, jag drar in magen en aning men så här ska magen förhoppningsvis se ut till sommaren om vi bara kan bli friska å jag kan få komma igång med träningen igen ;)

Har ju även glömt att blogga om tröjan jag sydde till Izak i förrgår. Här kommer en bild på den. Det bruna på armarna matchar inte riktigt det bruna i det andra tyget så nästan gång blir det en annan färgmatchning.


Men de små djuren som åker tåg är helt underbara enligt min mening :)

Fortfarande hemma med en skruttan (som peppar peppar inte spytt mer än det som kom i lördags natt. Så även sonen får vara hemma idag. Får väl se vad vi ska hitta på. Nåt att sy blir det väl iaf. Om inte annat en liten prematurmössa kanske...)



3 kommentarer:

  1. Vilket fint linne! och tröjan med.

    SvaraRadera
  2. Wow Lisa!! Vilken mage!! Jag kan dra in och hålla andan hur mycket som helst men sådär snygg kropp infinner sig inte. Gratulerar och bra kämpat!!

    SvaraRadera