torsdag 28 februari 2013

Sommargarderoben påbörjad

Idag har vi haft vårkänslor här hemma. Solen strålade, några plusgrader och snö som töar :) Passade på att vara ute en sväng med barnen. Vi målade bla med gatukritor :) Det är vårtecken om nåt tycker jag...

Men efter en vår så kommer det en sommar och nu när jag syr så vill jag ju självklart fylla på sommargarderoberna med lite hemsytt :) I förrgår blev det ju en kjol till Emma och fler ska det bli. Men idag var det Izaks tur att få något nytt. Satte mig igår kväll och började skissa på ett mönster till en kortärmad bodysuit. Tog en stund och lite suddgummi men sen så ;)

Idag tog jag tag i sömnaden. Första fick bli i blått Pippityg med sprud ganska långt ner då jag ville testa att inte ha knäppning i grenen (läs: jag var lite rädd för att göra knäppning i grenen då jag aldrig gjort det innan)


Kantade runt hals och ben och satte mudd i armarna. Izak ville för en gångs skull prova och det innan jag ens hade fått i knapparna =0)


Jag blev nöjd men såg ändå lite som kunde förbättras på mönstret. Tog in det lite lite grann vid armhålan och kortade av både armar och ben.

Nästa variant fick bli med förbättringarna på mönstret. Här fick det bli knäppning ner i grenen och det funkade ju bra faktiskt. Mudd i ben- och armslut. Båda två är sydda i stl.92. Liiite förbättring till nästa gång ska till iaf. Liiite förlängning i rygg och fram så den blir lite pösigare och då lättare att leka i.


Pga att bilden är tagen på kvällen utan dagsljus så ser den nästan rosa ut men den är RÖD



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar