tisdag 26 februari 2013

Improviserad Kjol

Idag har det blivit en del sytt. Först ut var en liten utmaning som jag kommer blogga om längre fram då det är en liten hemlis och jag inte vill att den som ska få det ska få reda på det på omvägar. Även om inte jag känner personen i fråga. Det är en insamling som vi har via en facebooksida men det återkommer jag med som sagt.

Ett par byxor till NEO har det blivit med.


Byxor i stl.40/44 



Nu på eftermiddagen så var Emma väldigt rastlös så jag bad henne gå och välja ett tyg som skulle få bli en kjol till henne. Hade inget mönster på kjol hemma och iddes inte sätta mig och göra ett heller så det fick bli lite improvisation. Jag mätte och klippte direkt på tyget (nästa gång ska jag dock göra ca 15 cm mindre i bredd) . Sen kände jag för lite mer utmaning så det fick även bli fickor för första gången. Å det var ju inte så svårt så det kommer det bli på byxor här hemma framöver :) Kjolen blev kalasbra och får nu ligga till sig till våren/sommaren. Väntar nu på nya namnlappar som är beställda från 3exter. Hoppas dem kommer snart då jag bra har 4st kvar. Det innebär att jag har satt mitt märke på 96!! plagg änsålänge :)


Baksida


Framsida


Ficka




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar